W Polsce rośnie zarówno konsumpcja, jak i systematyczność słuchania podcastów. Coraz więcej osób odsłuchuje odcinków w całości i robi to regularnie. Treści zawarte w tym formacie cechuje eksperckość, wiarygodność i ciekawy dobór tematów, a podcast cieszy się zdecydowanie największym zaufaniem wśród wszystkich rodzajów mediów. To obraz wyłaniający się z ostatniej części raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2024” Grupy Eurozet przeprowadzonego we współpracy z Publicis Groupe.

Treści audio są znakomitą formą rozrywki i właśnie ten aspekt najczęściej motywuje do sięgania po podcasty. Co jednak istotne, zaraz po nim Polacy cenią sobie możliwość poszerzania wiedzy o świecie. To pokazuje, że podcasty postrzegane są nie tylko jako sposób na relaks, ale też jako wartościowe źródło eksperckich treści. Na uwagę zasługuje znaczący wzrost odsetka osób, które na bieżąco słuchają nowych odcinków programów. Tak odpowiada już 47 proc. badanych. W 2020 roku odsetek ten wynosił 30 proc. Można to interpretować jako rosnącą lojalność względem ulubionych podcastów i ich autorów. Do tego 76 proc. odbiorców odsłuchuje odcinków w całości
– podkreśla Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia biura reklamy Grupy Eurozet.