Rynek audio w Polsce dynamicznie rośnie, a jego tempo zbliża się do trendów obserwowanych na Zachodzie. Już 8,4 miliona Polaków słucha podcastów co tydzień, a miesięczny zasięg sięga niemal 11 milionów - wynika z szóstej edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe. Raport podsumowuje zmiany rynkowe i rozwój podcastów w naszym kraju i jest jedynym cyklicznym pomiarem rynku podcastowego, który umożliwia śledzenie trendów podcastowych w Polsce.
Prawie jedna trzecia Polaków słucha podcastów co najmniej raz w tygodniu, a ponad 41% przynajmniej raz w miesiącu. Podcasty i serwisy digital audio stają się pełnoprawnym medium – atrakcyjnym zarówno dla młodych, ale – przede wszystkim - dojrzałych odbiorców. Widać, że rynek wciąż dynamicznie rośnie, co potwierdzają dane zarówno z rynków zachodnich, jak i z naszego
mówi Maciej Moszczyński, dyrektor biura reklamy Grupy Eurozet.

Mogłoby się wydawać, że podcasty osiągają już szczyt swojej popularności, jednak światowy trend pokazuje, że rynek wciąż jest nienasycony i coraz więcej osób preferuje ten sposób konsumowania treści. To już kolejny rok, w którym obserwujemy imponującą dynamikę i wzrost popularności audycji słownych
- podsumowuje Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia biura reklamy Grupy Eurozet
*Źródło: eMarketer