W Polsce, podobnie jak na świecie, utrzymuje się rosnący trend popularności podcastów. W 2023 roku już blisko 10 mln polskich internautów słucha treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu – wynika z piątej edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego cyklicznie przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe. Raport pozwala na bieżąco obserwować rozwój podcastów w naszym kraju.
W Polsce rośnie liczba heavy userów podcastów. To już absolutnie masowe medium. W ubiegłym roku przynajmniej raz w tygodniu słuchało ich 7 mln osób, czyli ponad jedna czwarta internautów. Zasięg tygodniowy podcastów wśród użytkowników sieci w 2023 roku wyniósł 26,5 proc.* W zestawieniu z rokiem 2022 oznacza to wzrost o aż 5,3 pproc.!
- mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną w Grupie Eurozet.
Już 78 proc. badanych internautów wie, co kryje się pod tym pojęciem. To o 7 pproc. więcej w stosunku do wyników z poprzedniego raportu. W 2020 roku było ich 58 proc., czyli aż o 20 pproc. mniej. Jednocześnie o 4 pproc. zmniejszył się odsetek respondentów, którzy zetknęli się z pojęciem podcast, ale nie znają jego znaczenia. W 2023 roku ta grupa stanowiła tylko 16 proc. Z kolei odsetek badanych użytkowników internetu, którzy nie zetknęli się z pojęciem podcast zmalał do 6 proc.
- podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet
* zasięg tygodniowy podcastów w Polsce wśród ogółu internautów w wieku 15+: 26,5% w 2023r, 21,2% w 2022 r., 21,3% w 2021 r., 17,0% w 2020 r. Dane z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce”
** https://www.podkasty.info/katalog, dane na podstawie katalogu, nie zawiera treści za paywallem