W Polsce przynajmniej raz w miesiącu słucha podcastów blisko 9,8 mln osób, co oznacza rok do roku wzrost o 1,6 mln odbiorców. Kim są? Internetowe audycje na żądanie trafiają częściej do kobiet niż mężczyzn, mieszkańców miast i osób lepiej wykształconych. Wnioski z ostatniej części raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2023” przygotowanego przez analityków Grupy Eurozet we współpracy z Publicis Groupe szczególnie powinny zainteresować reklamodawców.
Dzięki cykliczności i powtarzalności naszego badania, a także dużej liczebności próby, możemy z dużą dokładnością obserwować trendy wśród słuchaczy audycji na żądanie. Od początku realizacji projektu obserwujemy jak bardzo atrakcyjnym targetem jest grupa słuchaczy podcastów. To osoby wykształcone, ustatkowane, dobrze uposażone, o licznych i różnorodnych zainteresowaniach. To oznacza, że przedstawiciele tej grupy są aktywnymi konsumentami, co z punktu widzenia reklamowego sprawia, że reklamodawcy chcą do nich dotrzeć ze swoją komunikacją. I to się potwierdza w zainteresowaniu naszą ofertą reklamową – zarówno w ramach platformy podcastowej TOK FM, jak i w ramach współpracy z podcasterami niezależnymi, którą również intensywnie rozwijamy -
podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet