Polscy internauci coraz chętniej i częściej słuchają podcastów, głównie w domu oraz wieczorami. Najczęściej wybierają audycje poświęcone najnowszym doniesieniom z kraju i ze świata, filmom, książkom i muzyce oraz problemom społecznym, a także polityce. Coraz częściej słuchają podcastów, aby dowiedzieć się czegoś o świecie lub uzyskać fachową wiedzę od ekspertów. To kolejne wnioski z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” stworzonego przez zespół Grupy Eurozet*.
![infografika_1920x960-C-1.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/4587/assets/590735/large-3bb5c2bad74ca1b95fc31148987d91a5.jpg)
![infografika_1920x1080_C-2.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/4587/assets/590739/large-f00e75ad723df5b8893572b872a3056b.jpg)
Radia od zawsze najczęściej słuchamy w godzinach porannych – towarzyszy nam najpierw w domu, a następnie w drodze do pracy, a często również w jej trakcie. Tymczasem podcasty zajmują nas najczęściej wieczorami –zaspokajają ciekawość świata, pozwalają zdobywać wiedzę, a ich treści uważane są przez słuchaczy za wyjątkowo ciekawe w porównaniu z pozostałymi mediami. Jednocześnie, 14% ankietowanych w naszym badaniu jako powód słuchania podcastów wskazało chęć wysłuchania audycji, które przegapiło w radiu.
– komentuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.
![infografika_1920x1080_C-3.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/4587/assets/590736/large-6cdae0a4894d85a8d0330b3fbc6327b1.jpg)
W naszym badaniu zidentyfikowaliśmy tzw. heavy userów, czyli osoby, które słuchają podcastów częściej niż raz w tygodniu i tzw. light userów – osoby słuchające podcastów rzadziej niż raz w tygodniu. Co ciekawe, pierwszą grupę stanowi aż 62% słuchaczy. To osoby, które regularnie słuchają 2 lub nawet 3 czy 4 serii podcastowych. Widać tutaj wyraźny wzrost w porównaniu do poprzednich lat
– mówi Radosław Sączek, Creative Group Head w Grupie Eurozet.