Forum Dziennikarskie Nagrody Woyciechowskiego to projekt stworzony w 2022 roku przez Radio ZET realizowany we współpracy z Uniwersytetem SWPS. Jego celem jest promowanie rzetelnego, jakościowego dziennikarstwa oraz podnoszenie świadomości na temat roli mediów w demokratycznym społeczeństwie. Uczestnikami projektu są studenci i studentki - stażyści, którzy tworzą Forum Dziennikarskie, korzystając ze wsparcia Rady Programowej oraz opiekunów stażu.
Forum Dziennikarskie Nagrody imienia Andrzeja Wojciechowskiego stworzyliśmy dla młodych ludzi chcących dzielić się swoją pasją . To jest inicjatywa Radia Zet, w którą zaangażował się Uniwersytet SWPS – uczelnia, która naprawdę rozumie, że warto wspierać kreatywność, różnorodność i współpracę. Studenci dziennikarstwa będą więc nie tylko słuchać bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów – ale przede wszystkim będą nam pokazywać, jak chcą się uczyć rzetelnego dziennikarstwa pełnego jakości. Będą się pewnie spierać. Będą szukać pomysłów. A potem te pomysły zrealizują, dbając o to, żebyśmy o tym usłyszeli. Na przykład żebyśmy usłyszeli o konkursie dla młodych dziennikarzy. Bo taki właśnie przygotują uczestnicy Forum Dziennikarskiego. A my – ci trochę starsi – postaramy się im pomóc, ale przede wszystkim nie przeszkadzać. Będziemy się przyglądać temu twórczemu fermentowni. Damy się im zaskoczyć. Będziemy się przysłuchiwać i wspierać. I na pewno sporo się przy tym nauczymy
- mówi dr Marcin Zaborski, przewodniczący Rady Programowej Forum Dziennikarskiego.
Forum Dziennikarskie Nagrody Woyciechowskiego zostało powołane z myślą o przyszłych pokoleniach dziennikarzy i dziennikarek, którzy podobnie jak ich doświadczeni koledzy i koleżanki, będą zadawać niewygodne pytania, przeprowadzać śledztwa i stać na straży prawdy, starając się jak najlepiej wypełniać swoją dziennikarską misję. Tym projektem chcemy zbudować w studentach i studentkach poczucie wspólnej odpowiedzialności za przyszłość mediów w Polsce, zwłaszcza w trudnych dla wolności i swobody mediów warunkach politycznych. Mamy nadzieję, że będzie to okazja do międzypokoleniowej wymiany myśli, najlepszych praktyk i pomysłów na to, jak w przyszłości powinny wyglądać tradycyjne i nowoczesne środki przekazu w naszym kraju
- mówi Anna Marucha, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Eurozet.