Prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów – ich zasięg miesięczny w 2022 r. wyniósł ponad 31%, a już co piąty (21,2%) polski użytkownik sieci włącza podcasty minimum raz w tygodniu. Co ważne z punktu widzenia reklamodawców, słuchacze podcastów w Polsce to dojrzali i świadomi konsumenci, którzy chętnie czerpią wiedzę z audycji i polecają innym słuchane przez siebie treści. Internetowe audycje na żądanie nieznacznie częściej docierają do kobiet niż mężczyzn (54% vs. 46%), a przy tym są słuchane przez osoby wykształcone, w większości będące mieszkańcami miast. To kolejne wnioski z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2022” stworzonego przez zespół Grupy Eurozet*.
W Polsce podcasty wciąż są medium młodym, a jednocześnie cieszącym się dużym zaufaniem odbiorców – aż 54% wskazuje je jako godne zaufania, podczas gdy telewizję zaufaniem darzy jedynie 26%. Dodatkowo, w oczach odbiorców podcasty łączą wiarygodność z ciekawymi, eksperckimi treściami, które nie są dostępne nigdzie indziej. Słuchacze nie tylko sami korzystają z informacji przedstawianych w audycjach, ale również chętnie dzielą się nimi z innymi
– komentuje Radosław Sączek, Creative Group Head w Grupie Eurozet.
Słuchacze podcastów to świadomi konsumenci, którzy chcą się rozwijać i aktywnie szukają wiedzy na interesujące ich tematy. Z analizy naszego badania płyną istotne informacje dotyczące stylu życia i zainteresowań tej grupy, które są szczególnie ważne z punktu widzenia reklamodawców
– dodaje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.
* poprzednie edycje raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” były przygotowywane przez Tandem Audio Broker, dziś należący do Grupy Eurozet